DSC01088.jpg

trajecten

Waar je ook bent in het innovatieproces: wij faciliteren richting oplossingen die aansluiten op de behoeften van de eindgebruiker!

Je hebt moeite met het bereiken of begrijpen van een specifieke doelgroep, je wilt een nieuw product of dienst ontwikkelen, of je wilt een bestaand product of dienst testen. Wij ontwerpen, organiseren en faciliteren innovatietrajecten op maat.

Wij helpen met:
 

 

We organiseren prikkelende dagsessies tot meerdaagse innovatiesprints. We werken daarbij altijd in co-creatie met stakeholders, waaronder de eindgebruiker. Daarnaast betrekken we vaak rare snijbonen:  jonge creatieven uit ons netwerk. Zij zorgen voor onverwachte ideeën (inhoud) én een positieve opwaartse spiraal in de ideeëngeneratie (proces).

 

of kom meer te weten over...

research
website_beelden444.png

Design Research

De wereld van je gebruiker leren kennen.

DSC01265_edited.jpg
website_beelden444.png

Design Sprints

In sneltreinvaart naar een werkend prototype.

TW_20191122_Snijboon_RI&E-Sprint_0081_edited.jpg
website_beelden444.png

Toetsen & doorontwikkelen

Oplossingen ontwikkelen die werken.

Design Research

Het begrijpen van de achterliggende drijfveren van jouw eindgebruiker is het startpunt voor ontwerp van oplossingen die werken. Snijboon helpt met het uitvoeren van Design Research door met jouw eindgebruiker in gesprek te gaan.

 

User Interviews
User-interviews zijn hét middel om contact te maken met je eindgebruiker en betekenisvolle inzichten op te halen. Je creëert zo een beeld van de belevingswereld van de eindgebruiker. Wij nemen onze interviews op video en geven zo letterlijk een gezicht en een stem aan de eindgebruiker.

 

Customer Journey Mapping / Klantreizen
Een klantreis helpt om een compleet beeld te vormen van de ervaring van de eindgebruiker van begin tot eind. In gesprek met de eindgebruiker levert het optekenen van een klantreis prachtige kansen en uitdagingen op voor ontwerp.

 

Stakeholdermapping
Naast de eindgebruiker hebben we vaak te maken met een complex landschap van stakeholders. Door met verschillende stakeholders te spreken breng je de behoeften in kaart en creëer je overzicht en gedeeld draagvlak.

research
 
DSC01265_edited.jpg

Design Sprints

Een Design sprint is een intensief programma waarin je met een divers team onder hoge druk aan een complex vraagstuk werkt. In korte tijd kom je tot waardevolle inzichten en concrete resultaten.

 

Snijboon faciliteert in 4 of 5 aaneengesloten dagen een volledig design traject; van het begrijpen van de uitdaging; het maken van een klantreis; het helder formuleren van een ontwerpvraag; ideeën genereren; concepten ontwikkelen; een prototype bouwen en dit direct testen bij de eindgebruiker.

 

Je leert in een korte tijd het vraagstuk echt te doorgronden door het perspectief van de eindgebruiker serieus te nemen. Met een divers team leer je van elkaar, maak je veel plezier en kom je tot enorm veel creatieve ideeën.

 

Een Design Sprint resulteert in veel waardevolle inzichten en informatie die helpen om volgende stappen te kunnen nemen in een verandertraject. Ook eindig je met één of twee geteste concepten die je verder kan ontwikkelen.

 
 

Toetsen & doorontwikkelen

Een goed product of goede dienst is altijd in ontwikkeling. Als je een oplossing hebt ontwikkeld die aansluit bij de behoefte van de eindgebruiker, dan is het belangrijk om in contact te blijven met die eindgebruiker, te leren van feedback en blijvend te verbeteren.Snijboon helpt bij het stapsgewijs verbeteren van prototype-oplossingen en het ophalen van feedback bij gebruikersgroepen.Wij leveren inzichten op waar een scrum- of ontwikkelteam direct mee aan de slag kan.

TW_20191122_Snijboon_RI&E-Sprint_0081_edited.jpg

start een 
project
met ons

Neem contact op met
Frouke Richter
Bel mij op
0611481023
of stuur mij een mailtje naar frouke@snijboon.nl